Aplikace Životní situace představuje souhrn praktických návodů na řešení některých vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Dozvíte se v nich jak co zařídit, kam zajít, co si vzít s sebou.
Identifikační číslo návodu: 1767
Umístění reklamních stojanů, kontejnerů, lešení, hostování cirkusů, atd.
Fyzická nebo právnická osoba, která je oprávněna takto jednat.
Podání písemné žádosti o pronájem (případně výpůjčku) nemovitého majetku ve vlastnictví Města Trutnova tvořící veřejné prostranství. V žádosti budou uvedeny údaje o žadateli včetně specifikace svého požadavku (parcelní číslo, katastrální území, výměra, účel pronájmu nebo výpůjčky, termín užívání). Žadatel k žádosti přiloží snímek katastrální mapy s vyznačením požadované části pozemku, platný živnostenský list (u osob podnikajících podle živnostenského zákona), platný výpis z obchodního rejstříku.
- příjem žádosti, včetně "souhlasu se zpracováním osobních a citlivých údajů"
- projednání návrhu na zveřejnění v poradě vedení
- zveřejnění pronájmu (popř. výpůjčky)
- projednání žádosti po zveřejnění záměru v Radě města Trutnova
- uzavření smlouvy
Podání písemné žádosti na podatelnu MěÚ Trutnov, případně je možné žádost poslat elektronicky - datovou schránkou.
Při podpisu smlouvy občanský nebo jiný průkaz totožnosti (pas).
V případě výpůjčky pozemku za účelem umístění stavebního lešení vypůjčitel složí na účet města Trutnova (do pokladny MěÚ Trutnov) jistotu ve výši 5.000,00 Kč. Ta bude vypůjčiteli neodkladně vrácena při dodržení ustanovení smlouvy (nezpůsobení škody na vypůjčeném pozemku), po předložení předávacího protokolu z Technických služeb Trutnov s. r. o. a potvrzeného tiskopisu - složení jistoty.
V případě pronájmu pozemku se nájemné liší podle katastrální ho území, lokality a účelu nájmu (viz. Zásady č. 3/2015 O některých úkonech při nájmu nebo poskytnutí jako výpůjčky majetku města Trutnova).
- místní poplatek (Odbor finanční)
- správní poplatek (Odbor výstavby, oddělení silničního hospodářství a dopravy) - v případě umístění na komunikaci
Záleží na požadované době pronájmu nebo výpůjčky pozemku.
Žádost včetně příloh musí být podána nejméně 20 dní před požadovaným termínem zahájení zvláštního užívání veřejného prostranství, a to v případě záboru do 29 dní a nejméně 2 měsíce v případě záboru nad 29 dní.
Smluvní závazky a povinnosti plynoucí z uzavřených smluv.
Za správnost návodu odpovídá - obecně: Pronájem pozemků
Za správnost návodu odpovídá pan / paní: Dagmar Šitinová
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 7.3.2022
Datum poslední aktualizace: 1.4.2022
Datum konce platnosti návodu: 7.3.2023