Aplikace Životní situace představuje souhrn praktických návodů na řešení některých vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Dozvíte se v nich jak co zařídit, kam zajít, co si vzít s sebou.
Identifikační číslo návodu: 1782
- příjem žádosti na stanoveném formuláři, jehož součástí je souhlas s poskytnutím a se zpracováním osobních a citlivých údajů
- zajištění stanovisek dotčených odborů
- projednání v orgánech města
- zveřejnění záměru
- zajištění znaleckých posudků a geometrických plánů
- vypracování kupní (směnné) smlouvy
- zajištění podání návrhu na vklad na katastrální úřad
- zajištění vložení smlouvy do registru smluv (smlouvy s plněním nad 50.000 Kč)
Zájemce o prodej, směnu, atd. buď osobně, nebo zástupce žadatele. V tomto případě je nutná plná moc k zastupování. V případě, že bude zástupce za žadatele podepisovat i smlouvu, je nutná plná moc s ověřeným podpisem.
Podání písemné žádosti o koupi (směnu, výkup, právo stavby, atd.) nemovitého majetku města. V žádosti je nutné uvést údaje o kupujícím, tj. rodné číslo, adresu, telefon, příp. e-mail k urychlení komunikace s úřadem, včetně specifikace svého požadavku - uvedení parcelního čísla pozemku, katastrálního území, kupní ceny, k jakému účelu bude pozemek využíván. K žádosti je nutné přiložit mapu ze zákresem požadovaného pozemku, případně jeho části.
Podáním žádosti o prodej, směnu, výkup, atd. na MěÚ Trutnov, buď osobně do podatelny MěÚ Trutnov, nebo poštou, případně elektronicky (datovou schránkou, e-mailem).
Městský úřad Trutnov, Odbor majetku města, oddělení pozemků, IV. patro, kancelář 411.
K podpisu smlouvy občanský průkaz nebo jiný průkaz totožnosti (pas). V případě zastupování při podání žádosti je nutné mít plnou moc, k podpisu smlouvy musí být na plné moci ověřený podpis toho, kdo plnou moc dává.
Poplatky spojené s vkladem smlouvy do katastru nemovitostí ve výši 2.000 Kč - jedná se o správní poplatek za vklad práva do katastru nemovitostí. Poplatek za ověření podpisu na smlouvě - 30 Kč. Dále poplatky jednotlivě řešené ve smlouvě - úhrada za vyhotovení geometrického plánu a znaleckého posudku.
Prodeje, směny, výkupy, právo stavby, podléhají schválení v Radě a Zastupitelstvu města Trutnova, lhůta se pohybuje od 3 do 6 měsíců. Ve složitějších případech se může lhůta prodloužit. Žadatelé jsou průběžně informováni o projednávání jejich žádosti.
Po domluvě zajištění geometrického plánu, znaleckého posudku - řeší se individuálně.
Za správnost návodu odpovídá - obecně: Prodej pozemků
Za správnost návodu odpovídá pan / paní: Blanka Možíšová
Datum poslední aktualizace: 22.4.2022
Datum konce platnosti návodu: 31.12.2023
Právo stavby s budoucí koupí - smlouva se uzavírá v případě žádosti o prodej pozemku k výstavbě rodinného domu, garáže nebo provozovny. Pozemek je žadateli prodán až po kolaudaci, případně po dokončení prvního nadzemního podlaží, vč. železobetonového věnce, do té doby je s žadatelem uzavřena smlouva o právu stavby s budoucí koupí, stavebník hradí stavební plat za užívání pozemku. O uzavření smlouvy rozhoduje zastupitelstvo města.