Jaký je aktuální termín zahájení dostavby D11, jaká budou provizorní napojení v Královci, jak je to s přislíbeným omezením tonáže na polské straně a mnoho dalších otázek bylo diskutováno dnes po poledni v Trutnově.
V roce 2024 je plánováno zprovoznění rychlostní silnice S3 v Polsku, na kterou v Česku naváže dlouho očekávaný úsek D11. Trutnovský starosta proto svolal jednání k aktuálnímu stavu výstavby dálnice D11 v úseku od Trutnova po státní hranici s Polskem. Pozvání přijal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl, ředitel Správy Hradec Králové ŘSD ČR Marek Novotný a starostové dotčených obcí – Královec, Bernartice, Zlatá Olešnice a Žacléř. „Starostové těchto obcí se na nás často obraceli, že nemají dostatek informací o průběhu příprav a termínech zahájení a dokončení dálnice. Proto jsem požádal generálního ředitele ŘSD, aby přijel a informoval nás osobně. Myslím si, že i pro něj šlo o zajímavou zpětnou vazbu, co jednotlivé obce trápí, jaké jsou jejich obavy a jaká řešení navrhují,“ zdůvodňuje jednání Michal Rosa, starosta města Trutnova.
Stavba této části dálnice je největší soutěží připravovanou ŘSD za posledních 10-15 let, má hodnotu 13 miliard korun. Současně jde o jednu z nejkomplikovanějších staveb, a to kvůli tunelům a mostním konstrukcím.
Generální ředitel ŘSD na schůzce informoval o tom, že:
V průběhu roku 2023 chce ŘSD získat všechna stavební povolení na hlavní trasu.
Na konci roku 2022 bylo zahájeno výběrové řízení na dodavatele stavby. Během léta by měly být známy výsledky, kdo úsek Trutnov-státní hranice s Polskem postaví.
Samotná stavba by tak mohla být zahájena už na konci letošního roku. Harmonogram je plánován na 42 měsíců, dokončení se tedy předpokládá v roce 2027.
Dále se na schůzce společně diskutovalo dopravní značení na české i polské straně, zásobování stavby, provizorní komunikace, úsekové měření radary či kontrolní místo police, která bude dohlížet na dodržování dopravního značení.