Sladký Tečky: Jsme happy jak dva grepy

Sladký Tečky nejsou v Trutnově ještě ani celý rok a hned třikrát na „bedně“. To je pořádný nástup na místní podnikatelskou na scénu, nemyslíte? Kačka: Ono, jak se to vezme, protože naše tváře jsou pro Trutnov známé. Nebylo to tak, že bychom se vyšvihly z ničeho nic. Využily jsme toho, že nás lidé znají, ale samozřejmě naše podnikání nebylo a není jen o tom. Je za tím spousta práce, píle, disciplíny, puntičkářství… Zuzka: Hodně hodin strávených u trouby. Kateřina: A chuť pořád dělat nové věci. Proč se vašemu byznysu tak daří? Kačka: Protože lidé milují cukr. (smích) Zuzka: A protože děláme něco, co tady ještě nebylo. Lidi to baví a v dnešní době jsou ochotni peníze obětovat a koupit si něco lepšího, co není rakvička nebo věneček. Ale prostě experimentují. Kačka: Je také doba, kdy lidé více cestují a v zahraničí objevují nové věci, které jim třeba zachutnají a pak kvitují to, že jsou k sehnání i v Trutnově. Zuzka: Například makronky. Kdybyste se ohlédly za tím prvním rokem vašeho fungování, co byste k tomu řekly? Kačka: Hodnotíme to samozřejmě pozitivně, protože start podnikání je vždycky nejistý. Záleží to na zákaznících. Kolikrát člověk může být pilný, svědomitý, může to dělat poctivě a stejně neuspěje. My jsme hrozně rády, že nám se to podařilo. Je pravda, že za ten necelý rok, ale i roky předtím je za tím spoustu práce. Protože to není jen poslední rok, ale je za tím třeba posledních pět šest let, které nás dostaly tam, kde jsme. Zuzka: A v průběhu toho celého procesu se pořád učíme. I za tento rok jsme se naučily spoustu věcí. Jaké například? Zuzka: Jak jednat se zákazníky. Učit je, aby si objednávali trošku dopředu a ne že přijdou ve středu a očekávají, že na sobotu budou mít dort. Myslím, že tohle jsme je už naučili. Kačka: Vzhledem k tomu, že jsme vyhrály cenu za marketing, tak naše síla je v přímém či nepřímém kontaktu v jednání s lidmi. Když se k nám pak opakovaně vrací, my je poznáváme a oni jsou rádi, že nejsou jen nějací „no name“ zákazníci. Je to jako za starých časů na vesnici, kdy se lidé bavili o tom, co dělají a podobně. Zuzka: A samozřejmě my jsme se za ten rok zase naučily i spoustu nových věcí z gastronomie. Třeba jen popasovat se s novou troubou nám chvíli trvalo. Jsou to takové ty maličké věci, které když člověk vyřeší, dělají úspěšný celek. Co vás za ten rok nejvíce překvapilo? Zuzka: Paní, která si předobjednala na poslední chvíli svatební dort - bez upřesnění a podrobností, a pak už se nám neozvala. Když nám pak po asi týdnu ve čtvrtek volala, jestli si zítra může vyzvednout dort, tak jsem se nestačila divit. To pro mě bylo takové nejvtipnější překvápko. Kačka: Mě překvapilo a překvapuje mě to stále, kolik vlastně surovin jsme schopné spotřebovat za týden. To jsou neskutečné počty. Prozradíš nějaká čísla? Kačka: Když jsme začínaly péct, tak jsme nakupovaly másla po 250 gramových kostičkách, 250 mililitrové šlehačky… Teď nakupujeme pětikilové šlehačky, vejce po 180 kusech a podobně. Ano, jsou to věci, které jsou asi očekávatelné, ale vždy člověka překvapí. Naučily jste už Trutnováky poznávat novým chutím, tvarům, barvám a celkově novým věcem, což jste si daly za svůj takový úkol? Zuzka: Myslím si, že určitě. S nadsázkou řečeno, polovina Trutnova už je závislá na slaném karamelu, takže naše mise byla splněna. (smích) Kačka: Je pravda, že názvy jsou občas krkolomné a někteří lidé s tím, jak přečíst tartelletky, makronky, mívají problém a vzniká nám v obchodě spoustu dalších přezdívek. Ale myslím, že i to se během roku zlepšilo a lidé si názvy berou za své a jsou schopni si objednávat věci s čím dál větší úspěšností. Nezasmějete se tomu někdy? Zuzka: Ne, to není vhodné. Ne každý je v gastronomii tak vzdělaný a je naprosto v pořádku, když se pak domluvíme rukama nohama, podle barev, podle tvarů, co vlastně chce. Nám to vůbec nevadí. Naopak si myslíme, že člověk, který si to takhle jednou objedná, tak napodruhé už si to zapamatuje. Co říkáte na ocenění v soutěži Trutnovský drak? Zuzka: Jsme happy jak dva grepy. (smích) Kačka: Myslely jsme si, že bychom mohly prorazit v kategorii propagace a marketing, protože ostatní kategorie nám nebyly úplně šité na míru. Zuzka: Je úžasné, že existuje takováto soutěž, protože malí podnikatelé to nemají úplně jednoduché, a to že je někdo podpoří, sdružuje a ocení, je skvělá věc a samozřejmě je to i motivace Kačka: Ano, pro každého je takové ocenění motivací. Ten slavnostní večer byl nádherně připravený. Je skvělé, že se na to podařilo sehnat peníze a lidé se mohli vidět. Nevím, jestli v Uffu nevznikly třeba nějaké nové společné projekty, nicméně určitě je to prostředí, kde by lidé mohli navázat spolupráci. Zuzka: A vyměnit si zkušenosti. Vyhrály jste kategorii za nejlepší propagaci a marketing. Jaký je ten váš recept na úspěch? Kačka: Přímý a nepřímý kontakt s lidmi. Práce s lidmi. Věnovat se jim prostřednictvím jak Facebooku, Instagramu, tak se jim věnovat, když přijdou za námi do obchodu. Někdy je to při té práci těžké, ale dovolím si tvrdit, že si zakládáme na tom, že u nás je pořád veselo. Lidé vidí, že nás práce baví a že to děláme rády. Při komunikaci se zákazníkem, ať už si objednává cokoliv a kdykoliv, se snažíme být vždy vstřícné. Zuzka: Jsem přesvědčena o tom, že naší největší zbraní je, že si to lidé navzájem říkají a doporučují. To je ten nejhlavnější nástroj, co nám funguje. Ani Facebook, ani Instagram nemá takovou sílu. Ale prostě, když k tobě přijde známý a řekne: Měl jsem výborný dort odtamtud, tak... Kačka: Ne, odtamtud! Od Sladkých Teček! Zuzka: Jooo, od Sladkých Teček. Lidé jsou pak více motivovaní jít a zkusit to také než si o tom někde číst. Máte nějakou radu pro podnikatele, jak dělat nejlepší propagaci a marketing? Zuzka: Je těžké dávat univerzální rady, každý musí vědět, na koho cílí. V dnešní době sociální média fungují a budou fungovat, ale podle mě je to stejně o tom osobním přístupu. Kačka: V dnešní době farmářských prodejen, trhů a všeho dalšího chtějí lidé především znát tu cestu produktu od začátku do konce. Jestli se dělá z dobrých surovin a nejsou v něm žádné náhražky, že ti výrobci tomu dávávají potřebnou péči a že si za ty peníze kupují přesně to, co očekávají, že dostanou. Někdy se to úplně nepodaří a pak je důležitá i zpětná vazba a najít způsob, jak to napravit. Už máte vymyšlené místo, kam si vítěznou trofej draka z dílny sochaře Milana Kouta vystavíte? Kačka: Dnes, asi v půlce pracovní doby jsme si vzpomněly, že draka ještě nikde nemáme. Zuzka: Hele, tohle neprozrazuj, teď to vypadá, jako bychom si toho ocenění nevážily. Kačka: Ale vážíme, jen jsme byly strašně zaneprázdněné, proto jsme si na to vzpomněly až později. Ale od té doby už máme draka na poličce nad pultíkem, hlídá tam a tak trošičku se naparuje. (smích) Na slavnostním galavečeru jste sklidily chválu i za „týmový“ outfit. Čí to byl nápad? Zuzka: Myslím si, že to byla kombinace nás obou a daly jsme to dohromady společně. Je to součástí našeho marketingu. Kačka: Aneb jak nenásilný marketing může být. Jaké další nápady od vás můžeme čekat? Chystáte nějaké novinky? Kačka: Teď zrovna probíhá Movember, což je akce na podporu mužského zdraví, tak celý měsíc u nás v Tečkách prodáváme speciální sušenky s knírem a část získaných peněz plus dýška za celý měsíc věnujeme na charitu. V pondělí 3. prosince pak budeme slavit narozeniny, takže máme připravené také nějaké překvapení. Na Vánoce jsme připravily speciální poukazy, pro zákazníky budou k dostání tzv. Makronkarty, což bude zase úplně jiná forma poukazu, kdy si zákazník bude moci makronkový poukaz vybrat postupně a ne celý najednou. Výhodou bude i jeho velikost, vejde se do každé peněženky. Po novém roce bude například Valentýn a další jiné akce, které se nám namanou. Tohle nás prostě baví a myslím, že to baví i zákazníky. Zuzka: Já bych ještě doplnila k těm Vánocům, že jsme se rozhodly i pro takovou akci s kamarádkami, kdy napečeme o trošku víc cukroví a to pak na našich facebookových stránkách vydražíme na dobrou věc. Dražby dortů na vašem Facebooku jsou docela oblíbené. Jak jste na tento nápad přišly? Zuzka: To takhle Kačka jednou spletla náplně a korpusy a vznikl nám dort, který byl prostě na víc. Kačka: Když jsem to spletla, tak jsem to pak nějak navrhla, že bychom dort mohly vydražit. Ani nevím, jestli jsem to už někde předtím viděla, bylo to prostě takové vnuknutí. A ujalo se to. Já totiž strašně nerada plýtvám jídlem, takže představa, že by se mělo vyhodit, se mi ani trochu nelíbila. V jednom z promítaných medailonků na galavečeru zaznělo, že předlohou vám je dost často francouzská cukrařina a říkáte, že byste se chtěly přiblížit trošku náročnějším dezertům. Co si pod tím máme představit? Kačka: Například dnes jsem přivezla z Prahy od jisté cukrářky, která je u nás nejlepší, dva dezerty a testovaly jsme je. Textury a chutě našich dezertů mají ještě rezervy, ale všechno je závislé na ceně. Ani u nás nejsou některé dezerty úplně nejlevnější. My však s cenou nijak výrazně nahoru hýbat nechceme, i za cenu toho, že když budeme na stejné cenové hladině, chtěly bychom dopřát zákazníkům zkoušet i jiné nové věci. Zuzka: My rády zkoušíme nové recepty. Ségra třeba peče kváskový chleba, já jsem začala dělat pralinky. Je to spíše otázka toho, co nás v tu chvíli baví a co nás láká si vyzkoušet. Není to jen francouzská cukrařina. Michal Bogáň michal@trutnovinky.cz foto: Miloš Šálek

Trutnovinky na našem serveru

Zdroj: Trutnovinky, Zobrazit celý článek

Nahoru

Kalendář akcí

« 2019 »
« listopad »
  Po Út St Čt So Ne
44         1 NABÍDKA... (Akce třetích stran)
1. 11. 2019, 00:00 - 30. 11. 2019, 00:00
2 3
45 4 ALENA VALENTOVÁ a... (Akce třetích stran)
4. 11. 2019, 00:00 - 31. 12. 2019, 00:00
AKADEMIE TŘETÍHO... (Akce třetích stran)
4. 11. 2019, 14:30 - 4. 11. 2019, 23:59
NA KOLOBĚŽCE PO ASII (Akce třetích stran)
4. 11. 2019, 19:00 - 4. 11. 2019, 23:59
5 RŮŽOVÝ SAMURAJ.... (Akce třetích stran)
5. 11. 2019, 00:00 - 5. 11. 2019, 23:59
POVÍDÁLCI (Akce třetích stran)
5. 11. 2019, 09:00 - 5. 11. 2019, 23:59
AUTORSKÉ ČTENÍ... (Akce třetích stran)
5. 11. 2019, 17:00 - 5. 11. 2019, 23:59
6 DEVĚT BRAN 2019 (Akce třetích stran)
6. 11. 2019, 00:00 - 10. 11. 2019, 00:00
BESEDA PRO SENIORY (Akce třetích stran)
6. 11. 2019, 13:30 - 6. 11. 2019, 23:59
VELKÁ CESTA DOMŮ (Akce třetích stran)
6. 11. 2019, 18:00 - 6. 11. 2019, 23:59
7 HUDBA PRAHA BAND (Akce třetích stran)
7. 11. 2019, 19:00 - 7. 11. 2019, 23:59
8 SAMETOVÁ REVOLUCE... (Akce třetích stran)
8. 11. 2019, 00:00 - 26. 01. 2020, 00:00
9 GALERIJNÍ NOC (Akce třetích stran)
9. 11. 2019, 00:00 - 9. 11. 2019, 23:59
10 POUTNÍCI PO... (Akce třetích stran)
10. 11. 2019, 15:30 - 10. 11. 2019, 23:59
46 11 KNÍŽKA NEJLEPŠÍ... (Akce třetích stran)
11. 11. 2019, 00:00 - 11. 11. 2019, 23:59
MARTIN A PLAMÍNEK... (Akce třetích stran)
11. 11. 2019, 17:00 - 11. 11. 2019, 23:59
12 EXPEDICE COLORADO... (Akce třetích stran)
12. 11. 2019, 00:00 - 12. 11. 2019, 23:59
MARKÉTA... (Akce třetích stran)
12. 11. 2019, 17:00 - 12. 11. 2019, 23:59
13 ROBERT KŘESŤAN A... (Akce třetích stran)
13. 11. 2019, 00:00 - 13. 11. 2019, 23:59
14 VÝROBA... (Akce třetích stran)
14. 11. 2019, 16:30 - 14. 11. 2019, 23:59
SAMETOVÁ REVOLUCE... (Akce třetích stran)
14. 11. 2019, 17:00 - 14. 11. 2019, 23:59
15 OD KAŠNY PO MAJÁLES (Akce třetích stran)
15. 11. 2019, 19:00 - 15. 11. 2019, 23:59
16 POZVÁNKA NA KURZ... (Akce třetích stran)
16. 11. 2019, 00:00 - 17. 11. 2019, 00:00
KOUZELNÁ ŠKOLKA -... (Akce třetích stran)
16. 11. 2019, 10:30 - 16. 11. 2019, 23:59
17
47 18 AKADEMIE TŘETÍHO... (Akce třetích stran)
18. 11. 2019, 14:30 - 18. 11. 2019, 23:59
WALES - TROCHU... (Akce třetích stran)
18. 11. 2019, 19:00 - 18. 11. 2019, 23:59
19 20 NENAPLNĚNÉ OBAVY... (Akce třetích stran)
20. 11. 2019, 19:00 - 20. 11. 2019, 23:59
21 DRÁČEK (Akce třetích stran)
21. 11. 2019, 00:00 - 21. 11. 2019, 23:59
ZBYNĚK ŠANC:... (Akce třetích stran)
21. 11. 2019, 00:00 - 17. 01. 2020, 00:00
TRUTNOVSKÝ... (Akce třetích stran)
21. 11. 2019, 17:00 - 21. 11. 2019, 23:59
22 BENJAMING'S CLAN... (Akce třetích stran)
22. 11. 2019, 19:00 - 22. 11. 2019, 23:59
23 24 ZVÍŘÁTKA A... (Akce třetích stran)
24. 11. 2019, 10:00 - 24. 11. 2019, 23:59
MOMENT (Akce třetích stran)
24. 11. 2019, 15:00 - 24. 11. 2019, 23:59
48 25 ONDŘEJ HAVELKA A... (Akce třetích stran)
25. 11. 2019, 19:00 - 25. 11. 2019, 23:59
ONDŘEJ HAVELKA A... (Akce třetích stran)
25. 11. 2019, 19:00 - 25. 11. 2019, 23:59
ONDŘEJ HAVELKA A... (Akce třetích stran)
25. 11. 2019, 19:00 - 25. 11. 2019, 23:59
26 TRIPTYCHON_DI_VOCE (Akce třetích stran)
26. 11. 2019, 19:00 - 26. 11. 2019, 23:59
27 28 29 ŠTĚDREJ VEČER NASTAL (Akce třetích stran)
29. 11. 2019, 00:00 - 12. 01. 2020, 00:00
30 TRADIČNÍ... (Akce třetích stran)
30. 11. 2019, 00:00 - 30. 11. 2019, 23:59
 

banner-v1.giffacebook.jpginstagram.jpg

Počasí Trutnov
 

banner-trhy.png