Aplikace Životní situace představuje souhrn praktických návodů na řešení některých vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Dozvíte se v nich jak co zařídit, kam zajít, co si vzít s sebou.
Městský úřad Trutnov, kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT, vydává na požádání ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy (dále jen "ISVS"), a to ve smyslu ustanovení § 9 zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Městský úřad Trutnov vydává ověřené výstupy z níže uvedených veřejných či neveřejných ISVS (elektronicky vedených evidencí, rejstříků, seznamů):
1) výpisy z Katastru nemovitostí (veřejná evidence)
2) ověřený snímek katastrální mapy (veřejná evidence)
3) výpisy z Rejstříku živnostenského podnikání (veřejná část)
4) výpisy z Veřejných rejstříků (obchodní rejstřík, spolkový rejstřík, nadační rejstřík, rejstřík ústavů, rejstřík společenství vlastníků jednotek a rejstřík obecně prospěšných společností)
5) výpisy z Rejstříku trestů – Fyzická osoba (neveřejná evidence),
Právnická osoba (veřejná evidence)
6) výpisy bodového hodnocení řidiče (neveřejná evidence)
7) výpisy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů (veřejná evidence)
8) výpisy z Insolvenčního rejstříku (veřejná evidence)
od 01.07.2009 jsou provozovány agendy Informačního systému datových schránek (ISDS):
9) zřízení datové schránky
10 vydání nových přístupových údajů
11) autorizovaná konverze z listinné do elektronické podoby dokumentu
12) autorizovaná konverze z elektronické do listinné podoby dokumentu
Kontaktní místo veřejné správy – Czech POINT poskytuje další služby v rámci agendy ISDS:
- přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky
- zrušení přístupu pověřené osoby
- znepřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost
- opětovné zpřístupnění datové schránky, která byla zřízena na žádost
- povolení příjmu poštovních datových zpráv (PDZ)
- zrušení možnosti příjmu poštovních datových zpráv (PDZ)
- oznámení o změně statutárního orgánu
- vyřízení reklamace obdržení přístupových údajů a vydání nových
Od 01.07.2012 další úkony a ověřené výstupy z ISVS (agendy Základních registrů):
13) výpis údajů z Registru obyvatel – dle nařízení parlamentu a Rady (EU) 2016/1191 ze dne 06.07.2016 o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládání některých veřejných listin v Evropské unii a o změně nařízení (EU) č. 1024/2012 je možno od 16.02.2019 požádat k výpisu údajů z Registru obyvatel o vydání vícejazyčného standardního formuláře, který stvrzuje skutečnost o místě pobytu.
14) veřejný výpis údajů z Registru osob
15) neveřejný výpis údajů podnikající fyzické osoby z Registru osob
16) výpis o využití údajů z Registru obyvatel
17) záznam o využívání údajů z Registru osob
18) žádost o změnu údajů při zjištění nesouladu v Registru obyvatel
19) žádost o reklamaci údajů při zjištění nesouladu v Registru osob
20) žádost o poskytnutí referenčních údajů z Registru obyvatel jiné osobě
Podací agendy:
21) Registr účastníků provozu modulu autovraků ISOH
22) přijetí podání Registru živnostenského podnikání pro fyzickou nebo právnickou osobu
23) Zprostředkovaná identifikace
Žadatelem může být fyzická a právnická osoba, které je možné vydat na požádání ověřené výpisy z ISVS.
Zprostředkovaná identifikace:
identifikovaná fyzická osoba,
osoba jednající za právnickou osobu,
zmocněnec na základě úředně ověřené plné moci.
V případě vydávání ověřených výstupů z veřejných evidencí (§ 9 odst.1 věta první zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS, ve znění pozdějších předpisů) – např. se jedná o výpisy z Katastru nemovitostí, Rejstříku živnostenského podnikání, obchodního rejstříku apod., nemusí se prověřovat oprávnění žadatele ani jeho totožnost.
V případě vydávání ověřených výstupů z neveřejných evidencí (§ 9 odst.1 věta druhá zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS, ve znění pozdějších předpisů) – v současnosti se jedná o výpisy z Rejstříku trestů, bodového hodnocení řidiče nebo žádostí a neveřejných výpisů ze Základních registrů – je Městský úřad Trutnov povinen prověřit oprávnění žadatele a zjistit jeho totožnost (§ 9b odst. 3 zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS, ve znění pozdějších předpisů).
Zprostředkovaná identifikace – zákon stanoví, že povinné osoby provedou první identifikaci klienta samy a teprve brání-li tomu závažné důvody, může identifikaci provést notář nebo kontaktní místo veřejné správy. Identifikovaný klient se dostaví osobně.
O vydání vícejazyčného standardního formuláře k výpisu údajů z Registru obyvatel může požádat osoba, která má oprávnění požádat o výpis referenčních údajů z Registru obyvatel.
Výstupy z ISVS jsou vydávány na základě osobní návštěvy žadatele na kontaktním místě veřejné správy – Czech POINT. Jiná forma vyřízení není v současnosti přípustná.
Zprostředkovaná identifikace – osobní návštěva na úřadě, ústní či písemné podání. Předložení platného průkazu totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), příp. dalšího podpůrného dokladu (řidičský průkaz, rodný list apod.).
V případě vydávání ověřených výstupů z neveřejných evidencí ISVS (výpisy z Rejstříku trestů – Fyzické osoby, výpisy z Centrálního registru řidičů – bodové hodnocení řidičů, agendy ISDS – datové schránky) je povinnost prověřit oprávnění žadatele a zjistit jeho totožnost (§ 9b odst. 3 zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS, ve znění pozdějších předpisů) – dle platného osobního dokladu (občanský průkaz, cestovní pas); k podání žádosti a převzetí výpisu z Rejstříku trestů, bodového hodnocení řidiče předloží zmocněnec úředně ověřenou plnou moc.
V případě žádosti o výpisy z Informačního systému odpadového hospodářství – z Registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH – je nutné předložit platný doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz, cestovní doklad) a identifikační číslo organizace, popř. úředně ověřenou plnou moc, žádá-li osoba na základě zplnomocnění.
Žadatel o následující výpisy musí uvést:
- výpisy z Katastru nemovitostí – číslo listu vlastnictví nebo číslo parcely, domu či bytu a následně katastrální území,
- snímek katastrální mapy – katastrální území a číslo parcely nebo budovy,
- výpisy z Živnostenského rejstříku (veřejná část) – identifikační číslo fyzické osoby nebo organizace,
- výpisy z Insolvenčního rejstříku – identifikační číslo organizace nebo osobní údaje fyzické osoby,
- výpisy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů – identifikační číslo organizace,
- Veřejné rejstříky – identifikační číslo organizace,
- výpisy z Rejstříku trestů – Právnické osoby – identifikační číslo organizace.
Zprostředkovaná identifikace – platný doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz, cestovní doklad), další podpůrný doklad (řidičský průkaz, rodný list).
Vydávání ověřených výstupů z Katastru nemovitostí, Veřejných rejstříků, dále výpisy ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů, Registru účastníků provozu modulu autovraků ISOH, Insolvenčního rejstříku a agendy Základních registrů jsou zpoplatněny správním poplatkem 100,00 Kč za první stránku výpisu a 50,00 Kč za každou další i započatou stránku (část I položka 3 písm. d) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů). Správní poplatek za výpis z Rejstříku živnostenského podnikání činí 20,00 Kč a za výpis z bodového hodnocení řidiče 15,00 Kč za každou i započatou stránku podle výše uvedeného zákona na základě zmocnění správního úřadu.
Vydávání ověřeného výstupu z Rejstříku trestů je zpoplatněno správním poplatkem 100,00 Kč za přijetí žádosti o vydání výpisu z evidence Rejstříku trestů (část I položka 10 písm. a) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů).
Činnosti v rámci agendy Informačního systému datových schránek jsou prováděny zdarma. Zpoplatněno je opětovné vydání přístupových údajů k datové schránce, a to správním poplatkem 200,00 Kč (část I položka 4 písm. d) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů).
Autorizovaná konverze je zpoplatněna správním poplatkem 30,00 Kč za každou i započatou stránku. (část I položka 4 písm. b), c) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích ve znění pozdějších předpisů).
Vydání vícejazyčného standardního formuláře není zpoplatněno (zpoplatnění výpisu údajů z Registru obyvatel tímto není dotčeno).
Nejsou zákonem stanoveny.
Další činnosti nejsou požadovány.
Datum poslední aktualizace: 3.1.2022
Datum konce platnosti návodu: 31.12.2025